Ruszyła
polska edycja międzynarodowych konkursów British Council dla
młodych przedsiębiorców w dziedzinie designu
i mody oraz w branży mediowej
Do
11 czerwca br. młodzi polscy przedsiębiorcy działający w obszarze
designu,
mody oraz mediów mogą przesyłać zgłoszenia do międzynarodowych
konkursów Young
Creative Entrepreneur – Design and Fashion Award 2012
oraz Young
Creative Entrepreneur – Media Award 2012
organizowanych przez British Council.
Polskie
jury wyłoni w lipcu najlepszych przedsiębiorców, którzy wraz z
finalistami z innych krajów odbędą jesienią br. podróż studyjną
do Wielkiej Brytanii, obejmującą m.in. spotkania biznesowe,
warsztaty, seminaria oraz udział w ważnych brytyjskich festiwalach,
m.in. London
Design Festival
i London
Fashion Week.
Dla
kogo
Osoby,
które mogą pochwalić się sukcesami biznesowymi na polu designu,
mody czy mediów, mogą startować w konkursach z cyklu Young
Creative Entrepreneur
jeśli mają polskie obywatelstwo, od 21 do 40 lat, mówią biegle po
angielsku i są aktywne w wymienionych branżach (pełny regulamin
konkursów oraz formularze zgłoszeniowe na stronie:
http://www.britishcouncil.org/pl/poland-yce.htm)
Konkursy
British Council są wyjątkową inicjatywą w dziedzinach związanych
z twórczością, jako że nagradzają nie talent artystyczny, ale
przedsiębiorczość. Kandydaci mogą być artystami, ale jury będzie
oceniało wyłącznie ich działalność biznesową.
Nagroda
W
2011 r. zwyciężczynią polskiej edycji konkursu dla przedsiębiorców
w branży designu
została Monika Brauntsch, założycielka Kafti Design. „British
Council zaoferował nam niesamowity czas w Londynie. Zastrzyk wiedzy
i informacji oraz spotkania z wybitnymi ekspertami ze świata mody
czy designu, były absolutnie kluczowe dla mojego dalszego rozwoju
zawodowego. Tydzień spędzony w gronie laureatów z całego świata,
dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, wspólne rozmowy i
interakcje zaowocowały masą nowych pomysłów, inspiracji i
kontaktów biznesowych. Dla młodych przedsiębiorców YCE to
doświadczenie bezcenne!" – wspomina Monika.
Tegoroczni
zwycięzcy polskiej edycji konkursów jesienią br. wezmą udział w
tygodniowym pobycie studyjnym w Wielkiej Brytanii, na który złożą
się, m.in. spotkania biznesowe, warsztaty, seminaria oraz udział w
ważnych imprezach branżowych, m.in London
Design Festival
(w tym targi 100%
Design)
czy London
Fashion Week.
Zwycięscy przedsiębiorcy będą mieli również okazję poznać i
nawiązać współpracę z finalistami z innych krajów biorących
udział w konkursie w tym roku, m.in. z Brazylii, Indii, Indonezji,
Libanu, Łotwy, Meksyku, Nowej Zelandii, Rosji, Syrii, czy
Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Obszary
sektora designu,
mody i mediów objęte konkursem
Uczestnicy
konkursu powinni działać w dowolnym z następujących obszarów:
Design
i moda
- Architektura wnętrz i krajobrazu
- Wzornictwo: meble, wzornictwo przemysłowe i rękodzieło
- Moda, przemysł tekstylny, akcesoria lub komponowanie i produkcja perfum
- Promocja designu i/ lub mody: pokazy, wystawy, festiwale, inne wydarzenia tematyczne
- Sprzedaż detaliczna w obszarze designu i/ lub mody: kupno, planowanie i promocja sprzedaży
- Badanie produktu w kategorii design i/ lub moda, pozyskiwanie komponentów od zewnętrznych dostawców, zarządzanie łańcuchem dostaw
- Marketing w designie i/ lub modzie, PR, branding, komunikacja, publicystyka, dziennikarstwo
Media
- Oprogramowanie interaktywne, twórcy gier komputerowych, agencje interaktywne i wydawcy działający w oparciu o różne platformy (internet, radio, konsole, urządzenia przenośne)
- Twórcy serwisów i portali o charakterze społecznościowym (niezwiązanych wyłącznie z jedną branżą, np. muzyką)
- Film, telewizja i animacja – opracowywanie, produkcja, post-produkcja/ efekty specjalne
- Dystrybucja i/ lub sprzedaż w zakresie: film, telewizja, animacja, treści multimedialne
- Pokazy – organizacja i zarządzanie kinem lub miejscem, w którym organizowane są wydarzenia branżowe i/ lub festiwalem lub imprezą branżową
- Specjaliści/ agencje świadczący specjalistyczne usługi w dowolnym z wyżej wskazanych obszarów
Partnerzy
konkursów: Ambasada Brytyjska, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Łódź
Design Festival, STGU, Zamek Cieszyn, FashionPhilosophy Fashion Week
Poland, Filmteractive Festival, Purpose, Aktivist, Exklusiv
Konkurs
jest częścią międzynarodowego projektu British Council pod nazwą
Creative
and Cultural Economy
(http://creativeconomy.wordpress.com/).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz